lördag 16 juli 2016

Allt eller inget!

Jag är lite av personlighetstypen som föredrar allt eller inget, oavsett om det handlar om form och fason på boende, storlek på barnaskaran, klädstil eller frisyr. Jag har inga problem att avstå saker som många tycker är nödvändiga, men om jag verkligen vill ha något så vill jag ha hela grejen, liksom. Med alla detaljer och attribut, utan avsteg. Ska det vara, så ska det vara ordentligt! Därför har jag nu gått  från allt...
 
...till inget, eller till ett annat allt, beroende på hur man ser det. Håret kapades alltså med cirka 35 cm härom dagen och jag har åter världens bästa frisyr!

Jag älskar snagg. Det är den skönaste, mest lättskötta och mest uppskattade frisyren av alla. Så skönt att slippa bära upp allt hår; den som aldrig klippt av mycket hår på en gång har ingen aning om hur mycket det faktiskt väger och hur lättade nackmusklerna blir när man klippt av det.

Och så praktiskt och enkelt att sköta! Fem minuter med mössa på efter hårtvätt (som nu kan ske när som helst under dagen och inte längre behöver planeras) och lite vax så är frisyren klar. Och så skönt det är att slippa alla långa hårstrån som ligger i sängen, i duschen, i kläderna... Dessutom blir det billigt. En engångsinvestering i en klippmaskin så är det gratis sedan!

Det allra bästa är dock de signaler som det korta håret sänder ut. Med snaggad skalle betraktas en kvinna alltid som tuff, cool och självständig och behöver således inte försöka vara snygg. Stilen sitter där ändå, liksom. Likaledes funkar det på andra hållet också: den kortklippta tjejen kan om hon vill ha hur kvinnliga kläder och hur mycket smink som helst - i kombination med pojkfrisyren kan det aldrig bli för mycket!



2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt Sara! Och visst är det skönt med kort hår!
    Hälsningar moster Carina

    SvaraRadera
  2. Tack Carina! Jo, jag trivs så bra så här!

    SvaraRadera